LAMAN CENTRAL

17 June, 2013


Tiada yang kan kuceritakan lagi di pagi ini.
Selain rinai hujan yang menemani.
Juga gelegar petir yang menyambar.
Entah...
Hanya ketakutan yang kurasa.
Selain juga do'a yang kupanjatkan ke hadiratNya.

Ya Robb...
Baru segelintir petir dunia sahaja.
Aku sudah mulai ketakutan.
Bagaimanakah jika kelak aku kan menghadapi kehidupan yang kekal.

Mulai merubah diri dari segi negatif ke positif.
Perbanyak amal kebajikan.
Nyawaku bukan aku yang punya.
Nafasku bukan aku yang menghembuskannya.
Mata aku...
Bukan aku yang menggerakkan.
Tangan aku bukan jua milikku seutuhnya.
Hanya kuasa Allah semata.
Yang mampu melakukan segalanya.
Akan kujadikan semua anugrah kesempurnaan ini.
Untuk menjadi insan yang lebih baik lagi.
Untuk hari ini, esuk dan selamanya.
Selagi nafas ini belum berhenti.


~SBT~



No comments: